Thursday, September 13, 2007

Skyldiga blå ögon

Gilmore Girls dödade Anna Karenina!

Eh, hrm.

För mig, vill säga.

Till att börja med, jag är så beroende av Gilmore Girls att jag skulle kunna koppla DVD-sladdarna rakt in i armen och köra igång Säsong 7.

Vidare, som vuxen och man går detta beroende pinsamt långt bortom Guilty Pleasures. (I mitt försvar, det har något att göra med hur författarna lyckas ta mängder med referenser och göra något nytt, glädjefullt av det.).

Och när då Rory ständigt refererar till Anna Karenina som hennes favoritroman, ja, då förväntar jag mig kunna gå på vatten efter jag läst den.

Har nu läst klart den. Den var helt okay, jag gillade den. Men gå på vatten (samt långt skägg, samt bergspredikningar) får vänta.

Tills jag läst Krig och Fred.

5 comments:

Kristoffer Viita said...

Ja, skämmes! Gilmore Girls är det värsta som drabbat jorden sedan Janne Loffe Karlsson.

M said...

Jo, hrm, kanske fel tillfälle då att berätta att jag ser Notting Hill och White men can't jump minst en gång om året :)

Anonymous said...

Det är den smarta dialogen och referenserna man aldrig fattar som är hela utmaningen med Gilmore Girls!

Gordon said...

White men can't jump är den bästa "vit tönt möter svart cooling"-filmen som gjorts, high five!

Gilmore girls behövde mer sånt, mer rappa käftar på basketplanen från Wesley Snipes.

M said...

Struntlillstrumpa: Tempot är också kul, tycker mig komma ihåg att jag vid tillfälle klockade in tre referenser på två sekunder :)

Gordy: Hehe! Avsnitt vi vill se, Wesley gör ett gästavsnitt som beundrare till Lorelai, men utmanas av Luke i streetbasket för att han ska försvinna :)