Saturday, April 14, 2007

På IDOL-audition


Idol'07 auditionturné har börjat. Stand-up-blogedy (SUB) drog på sig sina finaste Lederhosen och gav sig iväg.

Göteborg, Svenska Mässan, 14 april.

SUB stiger in framför Idol-juryn.



Daniel: "För h****te, Inte en till. Så fort vi kommer tio mil från Stockholm."
Peter: "Det var verkligen en... rejäl klädsel."
SUB: "Tack Peter, kul att du tycker om den. Det uppskattas. Verkligen kul."
Kishti:"Vad ska du göra för oss idag, då?"
SUB: "Ölhävning"
Kishti "Ölhävning, vad fan, dissar du oss? Detta är Idol, inte nån j**la talang'07."
SUB: "Är det någon skillnad? Dansa då"
Kishti "Du, antingen skärper du dig eller så..."
SUB: "Joddling"
Kishti "Vad f*n. Och titta mig i ögonen, annars..."

Peter lutar sig bort mot Kishti.

Peter "Kishti, jag tror vi måste godkänna joddling"
SUB "Peter Swartling. ReSpect"
Peter "Ja, respect på dig också. Ge oss lite joddling nu då."
SUB: "From me to you, Peter. Iiiiiiii-Joddeli-hey, joddeli ho, joddeli..."

3 minuter senare

SUB: "... o joddeli-hey"

Peter sover, Kishti ser ut som hon sett rakt in i helvetet. Daniel sträcker på sig.

Daniel: "Det här s*g".
SUB: "Wow. Tack. Tack så hemskt mycket. Stoockhoooolm!"
Daniel: "Nej, alltså s*ger, dåligt, sk*tdåligt. Tror du Darin skulle ha lyckats"imponera på mig om han klätt sig så där? Och tror du att jag skulle skickat Agnes till Stockholm..."
SUB: "Peter, mini-Bert flippar. Con-trol din jury, man"

Kishti kväver ett skratt. Daniel ger henne en kall blick.

Daniel: "Håll k***en. Stick och träna okejdå"
Kishti: "AI-KI-DO. "
Peter: "Ska vi rösta?"

Kishti skriker på Daniel som reser sig upp och går.

Peter: "Det blir ett nej den här gången"
SUB: "Kommer jag med i TV?"
Peter "Det kan jag garantera"

1 comment: