Sunday, May 20, 2007

Offside. New and improved.



Jag kan inte hjälpa det. Men ibland (*host* alltid) efter att jag sett en film eller läst en bok analyserar jag delar som jag fann speciellt intressanta. Ibland (*host* alltid) tar jag fram egna små förslag på saker som jag själv skulle gjort annorlunda. Inte bättre (*host*, *host*, *hrrrsch* *host*), men annorlunda.

Ta Offside tex.

I en scen av början av filmen går Anders ut i trädgården och klipper gräset mitt i natten. Med pannlampa. Tar ansvar för allt och alla utom sig själv och sina egna behov.

Jag menar, om vi ändå ska skicka ut stackars Anders att klippa gräs, varför inte låta vaktmästaren bli sjuk dagen innan match, så att Anders tvingas klippa *fotbollsplanens* gräs. Mitt i natten. Med pannlampa. Körandes en såndärandes gräsklippar-bil.

OCH får dra om plan-linjerna. Som sedan är lite sneda under matchen.

Visuellt. Säger allt om var Anders befinner sig i livet. Hardcore Stenfors BK.

Och på tal om inget, ikväll ska jag sträck-titta Rome. Och (*host*) absolut inte analysera relationen Julius Ceasar - Brutus.

No comments: